İlk Muayene ve Teşhis

ÇOCUĞUN DİŞHEKİMİNİ İLK ZİYARETİ

İlk diş hekimi muayenesi için en ideal zaman, bebeğin ilk dişleri çıktıktan sonraki altı aydır. Bu yaş çocuğu diş hekimine götürmek için çok erken duyulsa da, Çocuk Diş Hekimlerinin öncelikli görevi; çocuklarınızı diş çürüklerinden korumaktır. Erken yaşta yapılan bu ilk muayenede sizlere bebeğinizin dişlerinin çürümesini önlemek için neler yapmanız gerektiği anlatılacaktır. Böylelikle bebeğin beslenmesi, ağız diş bakımı ve emme alışkanlığı hakkında bilgi edinerek ortaya çıkacak problemlerin başlamadan önlemek mümkün olacaktır.

İLK DİŞ MUAYENESİnin önemi

Çocuğunuzda henüz çürük ve ağrı olmadan diş hekimiyle tanışıp 6 ayda bir rutin `sohbet ve kontrol` ziyaretlerinde bulunulması, toplumdaki diş hekimi korkusunun çocuklara geçmesinin önlenmesi bakımından büyük önem taşır.

İlk diş muayenesinde çocuk diş doktorlarının amacı; ayna ve ışık yardımıyla çocukların tüm dişlerini muayene edip, var olan sorunları ve tedavi alternatifleri ebeveyn ile paylaşmaktır. Muayene sırasında en önemli konulardan biri olan beslenme ve koruyucu uygulamalar hakkında anne ve baba bilgilendirmektedir. Pedodontistler ilk diş muayenesinde çocuğunuzu diş hekimine alıştırır. Pedodontistlerin bu yaklaşımı diş hekimi fobisini kırmasına yardımcı olur.

İLK ÇOCUK DİŞ HEKİMİ MUAYENESİNDEN ÖNCE DİKKAT ETMEMİZ GEREKENLER NELERDİR?

Tedavi öncesinde yapılmasından çok yapılmaması gerekenler daha büyük önem taşımaktadır

• Tedavi öncesinde çocuğunuza “korkma, hiç acımayacak” gibi cümleler kurmayın. Bu tür cümleler çocukların bilinçaltında acıyabileceği fikrini doğurabilir.
  • Çocuğunuza diş randevusundan sonra hediye ile ödüllendirmeyin. Ödüllendirme çocuğunuzun işlemi zor bir işlem olarak algılamasına neden olur.
  • Çocuğunuza geçmişteki diş hekimi koltuğundaki iyi veya kötü deneyimlerinizden bahsetmemeniz daha yararlı olacaktır.
  • Çocuğunuza; eğer doktora gitmezse dişlerinin daha çok çürüyeceği ve sonrasında iğne yapılıp çekilmek zorunda kalabileceği gibi korkutucu cümleler kurmayın. Çünkü tüm bu korkuttuğunuz işlemler bir gün çocuğunuzun gerek duyabileceği tedaviler olabilir.
  • Diş hekiminin dişlerine bakmaktan başka hiçbir şey yapmayacağı konusunda da çocuğunuza söz vermeyin. Bırakın çocuğunuz ve çocuk diş hekimi ilk randevu için yapılacaklara beraber karar versinler.

ÇOCUĞUMU TEDAVİ SEANSLARINA GETİRİRKEN NELER YAPMALIYIM?

Çocuğunuzu tedavi randevularına özellikle anne-baba olarak sizlerin getirmesini tercih ediyoruz. Çocuğunuzu tedavi randevusuna aksi söylenmediği sürece mutlaka tok getiriniz. Diş tedavilerini çok uyumlu olarak yaptıran çocuklar, yoruldukları ve sıkıldıkları zaman bir anda çok uyumsuz olabilirler. Bu durum, sonraki randevularını da olumsuz yönde etkileyebilir. Bu nedenle çocuklarınıza ve hekiminize daha çok işlem yapılması yönünde ısrar etmeyin. Çocuğunuz tedavi olurken ona “acıyor mu? yoruldun mu?” gibi motivasyonlarını bozabilecek sorular yöneltmeyin.