Ortodontik Tedavi

Ortodonti; dişler ve çenelerdeki düzensizliklerin teşhisi ,önlenmesi ve tedavisiyle ilgilenen bir bilim dalıdır. Erken yaşta başlanılan ortodontik tedavi çene gelişimini yönlendirerek dişlerin ve çenelerin doğru pozisyon almalarını, yetişkinlerde ise var olan çapraşıklık ve kapanış bozukluklarının düzeltilmesini sağlar. Çocuklarda ağızda süt dişlerinin değişmeye başladığı dönem itibariyle düzenli kontrollerin yapılması olası bir anomalinin erken teşhisi için önemlidir.

Ortodontik Problemler Neden Oluşur?

Ortodontik problemlerin büyük bölümü kalıtsal olsa da bir kısmı sonradan oluşabilir. Diş sayısının eksik ya da fazla olması, dişlerin aralıklı ya da çapraşık olması ve çene ile alakalı uyumsuzluklar genetik geçişli olabilir. Sonradan oluşan ortodontik problemler ise çoğunlukla parmak emme, süt dişlerinin çok erken kaybedilmesi, diş eti hastalıkları, solunuma bağlı gelişen problemler ve kazalar olarak sıralanabilir. Ortodontik tedavileri tüm yaş gruplarında uygulansa da, farklı sağlık problemlerinin henüz oluşmadan önüne geçilebilmesi ve var olan estetik problemin daha hızlı iyileştirilmesi için erken yaşlarda yapılması önerilir.

Ortodonti Bölümü Hangi Rahatsızlıklarla İlgilenir?

Ortodonti bölümü kişinin dış görünüşünü etkileyen diş ve çenenin yanlış pozisyonuna bağlı olarak gelişen rahatsızlıkların tanı ve tedavisi ile ilgilenir. Dişlere ait problemler çoğunlukla çene yapısının dar ya da dişlerin çeneye göre iri olmasına bağlı olarak görülen çapraşık dişler olsa da bazen bu yapısal bozukluğun tam tersi olan aralıklı dişler şeklinde de görülebilir. Ayrıca süt dişlerinin çok erken kaybedilmesine bağlı olarak dişlerin asimetrik konumlanması ya da kalıcı dişlerin eksik olması ortodonti bölümünü ilgilendiren rahatsızlıklar arasındadır. İskelete bağlı ya da farklı bir deyişle çene yapısına ait problemler de ortodonti bölümü tarafından tedavi edilen rahatsızlıklardır. Çene problemleri genellikle alt çenenin, üst çeneye kıyasla önde ya da geride olması üst çenenin, yüze veya alt çeneye göre önde ya da geride olması olarak sıralanabilir.